טיפ צילום לחופש הגדול 

כל מי שעוקב אחרי יודע שהטיפים שאני מעלה נכונים לציבור הרחב חובב הצילום ואף לקהילת הצלמים עצמה. היום בחרתי להביא בפניכם חמישה טיפים שמופנים לשני הציבורים ורלוונטיים מאוד לחופש הגדול וחופשת הקיץ הרלוונטיים כל כך.

יש משהו מאוד כבד בלתכנן צילומים, משהו שיכול לעכב אותנו מלצלם בכלל ולהיות ממש עקב אכילס. הפרפקציוניסטיות יכולה להרוס כל פוטנציאל וחלקה טובה וחבל. מכאן, קבלו 5 טיפים – שיכולים לסייע לכם לצאת מן הפלונטר.

  1. נצלו את הרגע, בתוספת תכנון ממש קטנטן –
    ומה הכוונה? אתם יוצאים לטיול, נוסעים עם המשפחה, לוקחים את הילד לגן או מחזירים אותו מהמעון… קחו את המצלמה (ממליצה שתהיה מוכנה לצילום – כרטיס מפורמט, נתוני פתיחה סבירים והגיוניים, בטרייה מוטענת, איני מתכוונת בכל חזרה מהגן, פעם ב..) לכך, תוסיפו אביזר קטנטן כמו כובע שנראה מתאים לקונספט. ואז, על הדרך, תקתקו.. יש מצב שתמונה אחת או אפילו כמה תצאנה משובחות.
  1. עצמו עיניים ודמיינו את התמונה שתרצו –
    אז איך תגרמו לכך שהתמונה תהיה מוצלחת ולא עוד תמונה שבשבילה מספיק נייד נחמד וזהו? קחו שנייה עד דקה ונסו לדמיין את התמונה בעיניי רוחכם ובהשראה זו – דחפו משהו לתיק. אביזר שמתאים לרעיון, לבגדים שהלבשתם את הילד/ה. חשבו על זה, אל תזרמו:)

    3. פקחו עיניים –

    אז עכשיו תאמרו שאני מבלבלת, “קודם תעצמו עיניים ועכשיו תפקחו?!” ואסביר: מאז ומעולם ראיתי את העולם מכיוון הפריימים. משהו שהוא שילוב של כשרון ו/או אהבה גדולה לתחום. אבל אני רוצה לספר לכם, שמה שאני רואה היום, אחרי שלמדתי צילום מקצועי בתוספת שנות הניסיון, הוא הרבה מעבר למה שראיתי בעבר. היום אני אראה לוקיישנים שבחיים לא הייתי חושבת שיש מצב שמהם תצמח תמונה יפה. ומה שאני מנסה לומר לכם, שהתכונה הזו שלאתר מיקום מגניב ויפה לצילום היא כמו שריר שמאמנים אותו בספורט. חד וחלק! ככל שתתאמנו בראייה הצילומית הזו, תגלו שמתחת לאף שלכם מתחבאים לוקיישנים מקוריים לצילומים שאף פעם לא ראיתם, ואדם אחר שיעבור לידם יהיה עיוור לעומתם. בשבת טיילתי לי לגינה עם שני ילדיי הקטנים והעיניים שלי תמיד תרות – מחפשות אוצרות… כאילו אני מחפשת זהב, והנה נגלה לעיניי צריף ישן – וישר אני רואה את הפוטנציאל. תדעו לכן/ם לצלם מתחת לבית – זה הרבה יותר קל! התכנון ספונטני ומתאים למצב רוח, אין צורך לסחוב הרבה ורחוק ומייד שבים הביתה עם אוצרות בצורת כרטיס:)

    4. מגבונים מוצר יקר!
    טיפ טכני וקטן לסוף פוסט זה, מגבונים – ניירות לחים, טישו, מים – איך שתקראו לזה. שנייה אחת שניגבתם את אפון הילדון, שווה הרבה מאוד. ליופי של התמונה. ולקהל הצלמים/ות חיסכון של שעות עבודה רבות של עיבוד ועריכת התמונה.

    5. מים ושוחד – חובה!
    ואם עסקינן בטכני, בימים חמים אלה – חובה בקבוק מים ואפילו קטן בצד התיק. (שימו לב, אל תרטיבו את הילד ותכערו את התמונות – המצלמה לא יודעת להבחין בין מים לשמן, בין מים לכתם על הבגד..:) אבל קחו לגימת כוח לעצמכם ולילד/ה. “ושוחד” – כלל ידוע שכבר עסקנו בו. אין כמו לשחד את הילד במה שהוא אוהב, להצלחת הצילום. כל אחד וכפי יכולתו, הבנתו, ואורח חייו 🙂

    בתמונה: גלידה שנרכשה דקה קודם, מנוצלת לסיפוק גחמות של צלמת:)